تبدیل معادن از تغذیه‌ی جنگ به مؤلد اقتصاد پایدار اولویت ما است

firoz_admin
Mon, Jun 15 2020 6:12 PM
moinister

کابل، 26 جوزای 1399

مراسم معرفی محمد هارون چخانسوری، به حیث سرپرست و نامزد وزیر معادن و پترولیم برای اعضای کاری وزارت برگزار گردید.

محترم محمد هارون چخانسوری پس از چاشت امروز طی محفلی در وزارت معادن و پترولیم از طرف دکتر فضل محمود فضلی رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری به نمایندگی از مقام عالی ریاست جمهوری که محترم محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، مشاورین مقام عالی ریاست جمهوری، اراکین عالی رتبه دولتی، منسوبین وزارت‌های امور خارجه و معادن و پترولیم و فعالین سیاسی اشتراک داشتند به حیث سرپرست و نامزد وزیر این وزارت، معرفی و به کار آغاز نمود.

این محفل با تلاوت آیاتِ چند از کلام‌الله آغاز گردیده و سپس عنایت‌الله مومند معین تخنیکی وزارت معادن و پترولیم ضمن تقدیم خوش‌آمدید برای مهمانان، طی سخنرانی کوتاهِ تقرر آقای چخانسوری را به صفت سرپرست و نامزد وزیر معادن و پترولیم تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

متعاقباً، محترم دکتر فضل محمود فضلی رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری از کارکردهای رهبری اسبق وزارت معادن و پترولیم تقدیر تشکر کرد، همچنان تقرر سرپرست و نامزد وزیر معادن و پترولیم را تبریک عرض نموده و از طرف اداره امور ریاست جمهوری به عنوان نهاد تسهیل کننده فعالیت‌ها با وزارت معادن و پترولیم تعهد همکاری را تجدید نمود.

همچنان محترم محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امورخارجه با ابراز تهنیت، تقرر آقای چخانسوری را یک انتخاب خوب دانسته و رهبری جدید وزارت معادن و پترولیم را به عنوان نیروی جوان در مسیر پیشرفت دستگاه مؤلد اقتصاد کشور مثبت پنداشتند.

سپس محترم محمد هارون چخانسوری سرپرست و نامزد وزیر معادن و پترولیم ضمن سپاسگزاری از اعتماد رهبری حکومت و تشکر از همکاران جریان کار در وزارت امور خارجه؛ پیرامون اولویت‌های کاری خود، به ویژه تبدیل معادن از وسیله‌ی تغذیه جنگ به مؤلد اقتصاد پایدار، تطبیق دیدگاه رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مورد سکتور معادن به عنوان کلید رفاه کشور، استفاده از ظرفیت‌های تخنیکی موجود در وزارت و اصلاح ساختاری صحبت نمودند.

سرپرست و نامزد وزیر معادن و پترولیم با یادآوری از خدمات رهبری و کارمندان وزارت طی سال‌های گذشته، اظهار داشتند که در راستای نیل به اولویت‌های نقشه‌راه سکتور معادن و اطمینان از این امر که با استفاده از ارزش‌های زنجیره‌ای روند کار در سکتور معادن تسریع خواهد شد، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید.

آقای چخانسوری تعهد سپرد، که در ظرف یک‌سال ساحات معدنکاری به مقیاس کوچک را رسمی‌سازی کرده و در مدت یک الی پنج سالِ دیگر روی رسمی‌سازی و بهره‌برداری از ساحات معدنکاری به مقیاس بزرگ سعی خواهد کرد.

محفل با اتحاف دعا برای توسعه پایدار و رهایی از بیماری مهلک کرونا به پایان رسید.

تازه ترین اخبار

Thu, Jul 04 2024 11:29 AM
Background image

اعلان داوطلبی (بولی) زمرد ولایت پنجشیر

قرار است 4 تن از دارندگان جواز معدنکاری حرفه‌ یی، زمرد استخراج شده شان را در ولایت پنجشیر به داوطلبی (بولی) بسپارند.

از تمام سرمایه گذاران و علاقمندان دعوت بعمل میآید تا در مجلس. . .

Thu, Jul 04 2024 9:25 AM
Background image

دیدار سرپرست وزارت با نماینده شرکت Safir Drilling services

شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم مورخ 13/4/1402 در دیدار که  با  نماینده‌ شرکت    Safir Drilling services   داشتند در رابطه سروی های 2 بعُدی، استخراج و تولید گاز. . .

Thu, Jul 04 2024 9:22 AM
Background image

آفر کشائی 94 قلم قرطاسیه ضرورت معینیت سروی و جیالوجی

جلسه آفر کشائی 94 قلم قرطاسیه ضرورت معینیت سروی و جیالوجی  مورخ 13/4/1403 تحت ریاست شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم روسا، کمیته موظف و شرکت‌های داوطلب برگزار شد. . .

BACK TO NEWS