تدویر ویدیو کنفرانس با وزارت جیولوجی و معادن کشور ازبکستان

firoz_admin
Thu, Apr 04 2024 12:14 PM
ss

جلسه همکاری های دوجانبه میان وزارت معادن و پترولیم افغانستان و وزارت جیولوجی و معادن ازبکستان از طریق ویدیو کنفرانس تدویر گردید.
در این ویدیو کنفرانس شیخ ضیاءالرحمن الآریوبی معین پلان و پالیسی و روئسای وزارت معادن و پترولیم افغانستان، محترم مولوی مغفورالله شهاب سفیر افغانستان در تاشکند، مشاورین و روئسای وزارت جیولوجی و معادن و سکتور خصوصی ازبکستان اشتراک نموده بودند.
معین پلان و پالیسی وزارت معادن و پترولیم ضمن صحبت در مورد روابط نیک و دیرینه بین افغانستان و ازبکستان افزودند: خوشبختانه افغانستان دارای امنیت سرتاسری و حاکمیت ملی و منابع معدنی نهایت فراوان بوده و زمینه مناسب  برای سرمایه گذاری روی منابع معدنی کشور نیز مساعد میباشد، سرمایه گذاران کشور دوست ازبکستان با استفاده از این فرصت می‌تواند در معادن افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.
همچنان جانب ازبکستان  ضمن صحت در مورد اهمیت روابط افغانستان و ازبکستان؛ علاقمندی شان را در بخش سروی، تفحص، اکتشاف و استخراج معادن نفت و گاز، مس، آهن، سمنت، طلا و ذغالسنگ افغانستان ابراز نموده خواهان خرید یک میلیون تن ذغالسنگ سالانه و ایجاد سهولت ها برای هیئت های جیولوجی و معادن ازبکستان در افغانستان گردیده پرسش ها و ملاحظات شان را با وزارت معادن و پترولیم شریک ساختند.
در اخیر هر دو طرف بر تداوم همکارهای مشترک و هماهنگی های بیشر میان وزارت معادن و پترولیم  افغانستان و وزارت جیولوجی و معادن ازبکستان تاکید نمودند.

تازه ترین اخبار

Wed, Jul 03 2024 8:31 AM
Background image

C N G آفر گشایی دستگاه تولید گاز فشرده

جلسه آفرگشایی دستگاه تولید گاز فشرده C N G شهر شبرغان ولایت جوزجان به رهبری شیخ الحدیث شهاب الدین "دلاور" سر پرست وزارت معادن وپترولیم، ضیاء الرحمن "الاریوبی" معین پلان و پالیسی، شماری. . .

Wed, Jul 03 2024 8:24 AM
Background image

دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم با شرکای روسی شرکت افغان پترول( افغان جیو)

شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم  به تعقیب دیدار قبلی با شرکت افغان پترول ملاقات داشت، بار دیگر با  شرکای روسی این شرکت در دفتر کارش ملاقات نمود.

در این دیدار. . .

Tue, Jul 02 2024 8:41 AM
Background image

نصب حاضری الکترونیکی در پروژه ساحات قشقری و انگوت

به اساس هدایت شیخ الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم و بمنظور تأمین شفافیت و ایجاد سهولت برای کارمندان پروژه قشقری و انگوت سیستم حاضری الکترونیکی نصب گردید.

کارمندان. . .

BACK TO NEWS