جلسه گزارش‌دهی در رابطه به فعالیت‌ها و کارکردهای معینیت‌های چهارگانه وزارت معادن و پترولیم برگزار گردید

firoz_admin
چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۲ - ۱۰:۲۸
123

جلسه‌ی گزارش‌دهی تحت رهبری محترم عنایت‌الله مومند سرپرست وزارت معادن و پترولیم در رابطه به فعالیت‌ها و کارکردهای معینیت‌های چهارگانه [تخنیکی، سروی‌جیولوجی، پالیسی‌وبرنامه‌ها و مالی‌واداری] در اتاق جلسات این وزارت برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا معینیت سروی‌جیولوجی از کارکردها و دست‌آوردهای خود را در سال مالی 1398 گزارش ارایه نمود که شامل تثبیت (22) ساحه معدنی، ارزیابی و مطالعات محیط زیستی قبل از معدنکاری، تثبیت ساحات آسیب پذیر و تشکیل کمیته‌ها در بخش‌های سروی‌جیولوجی و نظارت و ارزیابی راپور‌های ولایتی می‌گردید.

سپس معینیت مالی‌و‌اداری در رابطه به مصرف (99) % بودجه تعیین شده وزارت برای سال 98، حل مشکلات کارمندان وزارت، عقد و تطبیق قراردادها و جمع‌آوری عواید از (16) شرکت تولیدی گزارش ارایه نمود.

همچنان معینیت پالیسی‌وبرنامه‌ها در رابطه به انکشاف چارچوب حقوقی، ارایه خدمات حقوقی، نهایی‌سازی مقرره معدنکاری و تصویب آن توسط کابینه، مقرره امتیازات ساحوی کارکنان معادن، مرور و تطبیق نقشه‌راه معدنکاری و استراتژی اصلاحات وزارت، تطبیق سفارشات تعهد شده، طرح و توسعه پالیسی و استراتژی گزارش ارایه نمود.

در اخیر معینیت تخنیکی در رابطه به قراردادهای عقد شده، لست پروژه‌های نهایی‌شده که به شورای عالی اقتصادی گسیل شده است، طی مراحل صدور جواز معادن به مقیاس کوچک، ارزیابی قراردادهای فعال معدنکاری، صدور اجازه‌نامه پروسس مواد منرالی، مدیریت قراردادهای فعال و تطبیق سیستم الکترونیک کادستر گزارش‌های خود را ارائه نمودند.

رهبری وزارت معادن و پترولیم متعهد است تا اهداف تعیین شده در سال مالی 1399 را به موقع معینه تعقیب نموده و باعث انکشاف سکتور صنایع استخراجی گردد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳
Background image

دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم با علما و تاجران آفریقای جنوبی

شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با تعدادی از علما و تاجران آفریقای جنوبی در دفتر کارش ملاقات نمودند.
تاجران آفریقای جنوبی در ملاقات شان با سرپرست وزارت معادن و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۷
Background image

دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم با رئیس شرکت گلبهار

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدارش با رئیس شرکت گلبهار در رابطه به معادن افغانستان، امنیت سر تا سری صحبت نموده گفتند: از تمام سرمایه گذاران ملی و بین الـمللی در. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۴
Background image

سرپرست وزارت معادن و پترولیم با قراردادیان معادن نفرایت دیدار نمود

شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم به ادامه نشست قبلی شان با قراردادیان معادن نفرایت ولایت ننگرهار در دفتر کار شان دیدار نمود.
در این دیدار قراردایان معادن نفرایت. . .

BACK TO NEWS