محمد هارون چخانسوری: با توزیع جوازهای معدنکاری به مقیاس کوچک و اعلان پروژه‌های جدید، تحرک لازم در سکتور معادن ایجاد می‌گردد

firoz_admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۳/۱۲ - ۱۷:۶
fff

وزارت معادن و پترولیم امروز مؤرخ 12 جوزا 1400، جواز ۴۳ پروژه معدنکاری به مقیاس کوچک را توزیع نمود. این پروژه‌ها شامل مواد ساختمانی بوده و در ولایت‌های بادغیس، بلخ، بامیان، میدان وردگ، لغمان، ننگرهار، جوزجان، ارزگان، کابل، هرات و کندهار  موقعیت دارند. با تطبیق پروژه‌های متذکره فرصت‌های شغلی برای ۱۵۰۰ تن به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌گردد. همچنان، سرمایه‌گذاران تعهد نموده اند تا در حدود ۱.۳ میلیارد افغانی را در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری نمایند. در ضمن، قرار است مبلغ ۴۵ میلیون افغانی از این پروژه‌ها طور سالانه عواید جمع آوری گردد.

محمد هارون چخانسوری وزیر معادن و پترولیم، در برنامۀ که به همین منظور در تالار کنفرانس‌های وزارت معادن و پترولیم بعد از ظهر امروز دایر گردیده بود، گفت: با توزیع جوازهای پروژه‌های به معدنکاری مقیاس کوچک، تحرک لازم در سکتور معادن ساختمانی ایجاد می‌گردد. وزیر معادن و پترولیم همچنان در مورد پروژه‌های جدید معادن که شامل 85 پروژۀ معدنکاری به مقیاس کوچک و 23 پروژه معدنکاری به مقیاس بزرگ می‌گردد، معلومات ارائه نمود. پروژه‌های جدید شامل سنگ‌های نیمه قیمتی، سمنت، مس، طلا، تالک، مواد ساختمانی گردیده و در ولایت‌های مختلف کشور می‌باشد.

سپس محترم سخی احمد پیمان، معاون اتاق صنایع و معادن افغانستان به نمایندگی از سکتور خصوصی در مورد علاقمندی سکتور خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این سکتور صحبت نمود. در ضمن از رهبری وزارت معادن وپترولیم در زمینۀ ایجاد تحرک در سکتور معادن ابراز امتنان نمود.

در اخیر برنامه جواز‌های معدنکاری به مقیاس کوچک به متقاضیان/سرمایه‌گذاران مربوط توزیع گردید.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۷
Background image

دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم با رئیس شرکت گلبهار

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدارش با رئیس شرکت گلبهار در رابطه به معادن افغانستان، امنیت سر تا سری صحبت نموده گفتند: از تمام سرمایه گذاران ملی و بین الـمللی در. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۴
Background image

سرپرست وزارت معادن و پترولیم با قراردادیان معادن نفرایت دیدار نمود

شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم به ادامه نشست قبلی شان با قراردادیان معادن نفرایت ولایت ننگرهار در دفتر کار شان دیدار نمود.
در این دیدار قراردایان معادن نفرایت. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۷:۵۶
Background image

دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا

شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا در دفتر کارش ملاقات نمود.
در این دیدار شخصیت های علمی و فرهنگی افغان مقیم. . .

BACK TO NEWS