جلسه مشورتی ماموریت افغانستان برای پروژه تاپی تدویر یافت

firoz_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۵/۸ - ۸:۱۸
32145

جلسه مشترک توسط ویدیو کنفرانس میان حکومت افغانستان، بانک انکشاف آسیایی و شرکت تاپی لمیتد روی تطبیق پروژه تاپی، پیشرفت‌های اخیر در پروژه تاپي در افغانستان، کمک‌های مالی بانک انکشاف آسیایی، پلان عمل پروژه و بخش‌های تخنیکی و اقتصادی برگزار شد.

در این جلسه، به نمایندگی از حکومت افغانستان وزارت معادن و پترولیم، وزارت مالیه، وزارت شهرسازی و اراضی و د افغانستان برشنا شرکت نیز اشتراک داشتند.

در آغاز جلسه، نمایندگان بانک انکشاف آسیایی در مورد پروسه تدارکاتی کمک‌های مالی بانک، پلان مالی و کمک‌های مالی بانک در بخش‌های تخنیکی و عملیاتی معلومات واضح ارائه کردند.

سپس نمایندگان شرکت تاپی لمیتد جهت تطبیق پروژه، در مورد تعهدات کشورهای عضو و آخرین پیشرفت‌های بخش افغانستان صحبت کردند.

همچنان به نمایندگی از حکومت افغانستان محمد هارون چخانسوری، سرپرست وزارت معادن و پترولیم به اشتراک کنندگان مجلس گفت: به منظور تطبیق پروژه تاپی در سطح ملی یک هماهنگی ایجاد شده است، تا تعهداتِ را که حکومت افغانستان در بخش تطبیق این پروژه داشته است در مشارکت با شرکای کاری به گونه درست اجرا گردد.

وی افزود که وزارت معادن و پترولیم علاوه بر استملاک زمین‌های مسیر پروژه، در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی پروژه، اولویت‌های استفاده از گاز، بازار گاز و ارزیابی‌های اقتصادی هماهنگی کرده است تا در این پروژه تحرک اساسی ایجاد گردد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۹:۳۲
Background image

دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم با رئیس پروژه تاپی و سفیر ترکمنستان در کابل 

در دیدار شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با رئیس پروژه تاپی و سفیر ترکمنستان در کابل در مورد پیشرفت ها و دیگر موضوعات مهم و اساسی پروژه تاپی بحث و تبادل نظر. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۹:۲۴
Background image

دیدار سر پرست وزارت معادن وپترولیم با مسولین کمپنی افچین

شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با مسولین کمپنی افچین در دفتر کارش ملاقلات نمود.
درین دیدار روی موضوعات  مختلف ازجمله تصفیه حسابات قبلی، پلان های آینده، معاشات. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۹:۱۹
Background image

ديدار قرارداديان معادن نمک با معین پلان و پالیسی

 امروز تمام قراردادیان معادن نمک، مالکان فابریکات نمک و اعضای اتحادیه نمک با معین پلان و پالیسی وزارت معادن و پترولیم شیخ ضیاء الرحمن الاریوبی با حضور داشت نمایندگان وزارت مالیه، وزارت. . .

BACK TO NEWS