توافقنامه‌های تعدیل پنج قرارداد استخراج سنگ کرومایت، امضاء شد

firoz_admin
Sun, Sep 15 2019 9:20 AM
xxx

کابل، افغانستان: سرپرست وزارت معادن و پترولیم، توافقنامه‌های تعدیل پنج قرارداد استخراج سنگ کرومایت را، قبل از ظهر امروز در یک کنفرانس‌خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، با نمایندگان شرکت‌های قراردادکننده، امضاء کرد.

نرگس نهان، دلیل عمده تعدیل در این قراردادها را بلند بودن فیصدی رویالتی و مشروط بودن سرمایه گذاری برای پروسس کرومایت در داخل کشو عنوان کرد.

بانو نهان گفت: قرار دادهای سنگ کرومایت در روشنایی قانون جدید معادن مورد بررسی قرار گرفته و فیصدی رویالتی آن از (۳۰) درصد به (۷.۵) درصد و همچنان (۵) درصد، کاهش یافته است.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم هم‌چنان گفت: شرکت‌های قراردادکننده تعهد داده اند که خود در زمینه پروسس کرومایت نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند.

براساس توافقنامه تعدیل قراردادهای استخراج سنگ کرومایت، شرکت‌های قراردادکننده موظف اند یک ماه پس از امضای قرار داد، پلان‌کاری خودرا به‌وزارت معادن و پترولیم ارائه کنند.

پنج قرارداد سنگ کرومایت که موافقت‌نامه‌های تعدیل آن امضا شد، در شش ماه گذشته توسط کمیته بین الوزارتی در وزارت معادن و پترولیم مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن به کمیسیون تدارکات‌ملی ارائه شده بود.

کمیسیون موظف پس از بازنگری قراردادها، فیصله کرد تا این پنج قرارداد، بر اساس فیصله کمیسیون تدارکات‌ملی تعدیل شود.

گفتنی است که هریک از شرکت‌ها حدود (۴) میلیون دالر در استخراج و پروسس سنگ کرومایت سرمایه‌گذاری می‌کنند و مجموع سرمایه‌گذاری در این پنج معدن کرومایت که در ولایت‌های کابل، لوگر، پروان و میدان-وردک قرار دارد، به (۲۰) میلیون دالر خواهد
رسید.

تازه ترین اخبار

Thu, Jul 04 2024 11:29 AM
Background image

اعلان داوطلبی (بولی) زمرد ولایت پنجشیر

قرار است 4 تن از دارندگان جواز معدنکاری حرفه‌ یی، زمرد استخراج شده شان را در ولایت پنجشیر به داوطلبی (بولی) بسپارند.

از تمام سرمایه گذاران و علاقمندان دعوت بعمل میآید تا در مجلس. . .

Thu, Jul 04 2024 9:25 AM
Background image

دیدار سرپرست وزارت با نماینده شرکت Safir Drilling services

شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم مورخ 13/4/1402 در دیدار که  با  نماینده‌ شرکت    Safir Drilling services   داشتند در رابطه سروی های 2 بعُدی، استخراج و تولید گاز. . .

Thu, Jul 04 2024 9:22 AM
Background image

آفر کشائی 94 قلم قرطاسیه ضرورت معینیت سروی و جیالوجی

جلسه آفر کشائی 94 قلم قرطاسیه ضرورت معینیت سروی و جیالوجی  مورخ 13/4/1403 تحت ریاست شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم روسا، کمیته موظف و شرکت‌های داوطلب برگزار شد. . .

BACK TO NEWS