با نمایندگان اداره سروی‌جیولوجی ایالات متحده امریکا (USGS) در مورد ایجاد سیستم جامع مدیریت معلومات سکتور معادن و هایدروکاربن‌ها صحبت شد

firoz_admin
Sat, Aug 22 2020 8:06 AM
xxx

محمد هارون چخانسوری، سرپرست وزارت معادن و پترولیم عصر امروز از طریق ویدیو کنفرانس با نمایندگان اداره سروی‌جیولوجی ایالات متحده امریکا (USGS) در مورد ایجاد سیستم مدیریت معلومات سکتور معادن و هایدروکاربن‌های افغانستان به منظور مشاوره‌های تخنیکی صحبت کرد.

در این ویدیو کنفرانس، سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت: وزارت معادن و پترولیم با اداره سروی‌جیولوجی ایالات متحده امریکا (USGS) در خصوص جمع‌آوری معلومات سکتور به حد کافی کار کرده است، اکنون نیاز است تا معلومات متذکره در یک سیستم جامع جابه‌جا گردد.

معلومات منابع مختلف افغانستان، تحقیقات، نقشه‌ها، سروی‌ها، کوردینات‌های ساحوی و تمام مشخصات قابل استفاده باید در این سیستم جا داده شده و از معلومات متذکره برای جلب سرمایه‌گذاری‌ها استفاده موثر صورت گیرد؛ تا روند سرمایه‌گذاری در این سکتور تسریع شده، دسترسی سرمایه‌گذاران به معلومات تسهیل شده و معلومات در یک سیستم جامع و با اعتماد حفظ گردد.

نماینده‌های اداره سروی‌جیولوجی امریکا (USGS)، ابتکار وزارت معادن و پترولیم را استقبال کرده و در این عرصه از همکاری های تخنیکی ایشان اطمینان دادند.

تازه ترین اخبار

Thu, Jul 04 2024 11:29 AM
Background image

اعلان داوطلبی (بولی) زمرد ولایت پنجشیر

قرار است 4 تن از دارندگان جواز معدنکاری حرفه‌ یی، زمرد استخراج شده شان را در ولایت پنجشیر به داوطلبی (بولی) بسپارند.

از تمام سرمایه گذاران و علاقمندان دعوت بعمل میآید تا در مجلس. . .

Thu, Jul 04 2024 9:25 AM
Background image

دیدار سرپرست وزارت با نماینده شرکت Safir Drilling services

شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم مورخ 13/4/1402 در دیدار که  با  نماینده‌ شرکت    Safir Drilling services   داشتند در رابطه سروی های 2 بعُدی، استخراج و تولید گاز. . .

Thu, Jul 04 2024 9:22 AM
Background image

آفر کشائی 94 قلم قرطاسیه ضرورت معینیت سروی و جیالوجی

جلسه آفر کشائی 94 قلم قرطاسیه ضرورت معینیت سروی و جیالوجی  مورخ 13/4/1403 تحت ریاست شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم روسا، کمیته موظف و شرکت‌های داوطلب برگزار شد. . .

BACK TO NEWS