محمد هارون چخانسوری: "اگر مقروضین در مدت ۳۰ روز آینده تمامی مقروضیت های خویش را پرداخت نه نمایند، از سوی این وزارت به کمیسیون حصول قروض دولت در لوی څارنوالی معرفی میگردند"

firoz_admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۴/۱۸ - ۷:۵۳
123

جلسه مشترک حصول قروضِ عواید معادن، بعد از ظهر امروز به ریاست محمد هارون چخانسوری، سرپرست وزارت معادن و پترولیم با حضورداشت محترم قیس باوری، مرستیال لوی څارنوالی در امور مبارزه با فساد اداری و رییس کمیسیون حصول قروض دولت در لوی څارنوالی، ولی‌الله ځدران، معین پالیسی و برنامه‌های وزارت معادن و پترولیم و نمایندگان ریاست عمومی امنیت ملی، وزارت‌های امور داخله و مالیه برگزار گردید.

در آغاز جلسه، محمد هارون چخانسوری سرپرست وزارت معادن و پترولیم ضمن عرض خیر مقدم به اعضای کمیسیون حصول قروض دولت گفت: "حکومت افغانستان، فعلاً در شرایط حساس بحران شیوع ویروس کرونا قرار دارد و نیاز است تا با شفافیت کامل، عواید مشروع خود را جمع‌آوری نماییم."

سپس، گزارش اجراآت وزارت در رابطه با مقروضیت های ده‌ ساله شرکت های قراردادی معدنکاری [از سال 1389 الی ۱۳۹۹]، ارائه گردید، و تصمیم اتخاذ شد که؛

۱.هویت مقروضین و مبلغ مقروضیت آن‌ها از طریق رسانه‌ها توسط وزارت معادن و پترولیم به نشر سپرده شود؛

۲. گزارش مفصل با پیشنهادات واضح از سوی وزارت معادن و پترولیم به کمیسیون حصول قروض در مورد مقروضین ارائه گردد؛ اگر مقروضین در مدت ۳۰ روز آینده تمامی مقروضیت‌های خویش را پرداخت نه نمایند، از سوی این وزارت به کمیسیون حصول قروض دولت در لوی څارنوالی معرفی می‌گردند تا در مورد شان تصامیم، منجمله ممنوع الخروجی و ضبط ملکیت‌ها اتخاذ گردد.

با وجود ارائه تعهد کتبی به وزارت، از طرفی مقروضین هیچ نوع اقدام برای پرداخت مقروضیت‌ها صورت نه گرفته است. این در حالیست که از سوی وزارت برای شان چندین توصیه و اخطاریه نیز فرستاده شده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۷:۵۶
Background image

داوطلبی زرشویی ساحه طلا دار ولایت کندز برگزار گردید

مجلس داوطلبی زرشویی ساحه طلا دار ولسوالی امام صاحب ولایت کندز با حضور داشت شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم، شماری از روسا، هئیت موظف، شرکت ها و اشخاص داوطلب تحت. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۲:۳۴
Background image

نشست سرپرست وزارت معادن و پترولیم با رهبری کمپنی آفچین

 شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم در نشستی که با مسئولین کمپنی افچین داشتند، روی پیشرف‌ها و فعالیت های آخیر آن شرکت بحث و تبادل نظر نموده، خواست ها و مشکلات آنان. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۱ - ۹:۱۳
Background image

نشست سرپرست وزارت معادن و پترولیم با رئیس شرکت قراردادی تویار TOYAR

در نشستی که شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با رئیس شرکت قراردادی تویار مس عینک دوم کشور چین و هیئت همراه شان در دفتر کارش داشتند، در رابطه به پیشرفت و فعالیت. . .

BACK TO NEWS