دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم با ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی

firoz_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۱:۲۳
xx

شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار شان با محترم ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در رابطه به فعالیت ها و دست آوردهای وزارت معادن و پترولیم صحبت نمودند.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم شفافیت در قراردادها، جلوگیری از قاچاق و استخراج غیر قانونی معادن، بمنظور مدیریت بهتر منابع معدنی کشور را از اولویت های این وزارت دانسته افزودند: امضای سه پروژه بزرگ سمنت به ارزش بیش از 400 میلیون دالر در ولایات هرات و کندهار و پنج پروژه بزرگ معادن آهن که با شرکت های داخلی و خارجی عقد گردیده است را از دست آوردهای مهم این وزارت شمردند.
روی معادن زمرد پنجشیر و استخراج نفت حوزه آمودریا نیز صحبت گردیده گفتند: در ولایت پنجشیر تاکنون برای  450 معدن جواز معدنکاری توزیع گردیده که برای ده هزار نفر از مردم ولایت پنجشیر زمینه اشتغال نیز فراهم گردیده است. در حوزه نفتی آمودریا نیز به تعداد 18 چاه نفت فعال بوده که روزانه مقدار 1100 تن نفت استخراج میگردد. 
همچنان قرار است در آینده نزدیک حوزه نفتی هرات نیز با مساحت 23 کیلومتر مربع در ده بلاک به قرارداد سپرده شود.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم از ایجاد فرصت های شغلی در سکتور معادن نیز یاد آوری نموده افزودند: در حدود 150 هزار نفر در بخش های مختلف معادن به صورت مستقیم و غیر مستقیم مصروف کار میباشند و با عقد قراردادهای بیشتر در آینده این رقم افزایش خواهد یافت.
در اخیر محترم ذبیح الله مجاهد  فعالیت ها و دست آوردهای وزارت معادن و پترولیم را تمجید نموده گفتند: وزارت معادن و پترولیم از جمله وزارت های کلیدی بوده که در رشد و توسعه اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال نقش مهم و قابل ملاحظه دارد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۲:۵۰
Background image

دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم با سفیر افغانستان مقیم چین

شیخ الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با محترم مولوی احمد گل بلال کریمی سفیر  افغانستان مقیم کشور چین، دیدار و روی موضوعات مختلف بخصوص در مورد قراردادهای معادن به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۲۹
Background image

دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم با هیئت عالی رتبه قزاقستان

شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با هیئت عالی رتبه قزاقستان تحت ریاست سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان و تیم همراه شان ملاقات نموده روی همکاری های. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۱۱
Background image

دیدار سرپرست وزارت با سفیر افغانستان مقیم امارات متحده عربی

شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم  در دفتر کار اش با محترم مولوی بدرالدین حقانی  سفیر افغانستان مقیم امارات متحده عربی دیدار کرد.
در این دیدار هر دو طرف روی. . .

BACK TO NEWS